Αφού γνωρίσαμε το σώμα μας, ήρθε η ώρα να μάθουμε και τις αισθήσεις. Αρχικά, κάναμε μια αναφορά και στις 5 αισθήσεις, διαβάζοντας για αυτές στα βιβλία που χρησιμοποιήσαμε για να πάρουμε πληροφορίες για το σώμα και μετά πιάσαμε μια μία ξεχωριστά να τη δουλεύουμε.Τη πρώτη μέρα ασχοληθήκαμε με την όραση. Διαβάσαμε ένα βιβλίο για την όραση, γνωρίζοντας τα μέρη του ματιού κ.ά. Μιλήσαμε για τους ανθρώπους που δεν βλέπουν και παίξαμε ένα παιχνίδι εμπιστοσύνης με τον τυφλό και τον οδηγό. Ένα παιδί έκανε τον τυφλό και είχε κλειστά τα μάτια και το άλλο έκανε τον οδηγό που οδηγεί τον τυφλό χωρίς να χτυπήσει.
Ακόμη, κάναμε έναν πίνακα διπλής εισόδου και γράψαμε τα ονόματά μας και σημειώσαμε το χρώμα των ματιών μας.Οι δραστηριότητες για την όραση τελείωσαν με μία χειροτεχνία. Κόψαμε ένα τεράστιο μάτι και μία κόρη μάυρη τεράστια μαύρη όπου ζωγράφισαν τα παιδιά με κηρομπογιές αυτά που μπορούν να δουν με τα μάτια τους. Είναι πολύ αισιόδοξο ότι τα ματιά των παιδιών βλέπουν εικόνες με χαρούμενα χρώματα και ουράνιο τόξο. Ααα για να μοιάζουν περισσότερο με μάτια έβαλα βλεφαρίδες από σύρμα πίπας!
Την επόμενη μέρα ασχοληθήκαμε με την ακοή. Διαβάσαμε το βιβλίο μιλάμε για την ακοή και γνωρίσαμε τα μέρη του αυτιού, τους ήχους μπορεί να ακούσει το αυτί μας και για τους κωφούς. Στη συνέχεια, ακούσαμε ήχους από το βιβλίο και cd της Μαρίας Κυνηγού-Φλάμπουρα και προσπαθήσαμε να τους αναγνωρίσουμε. Ακόμη, ζωγραφίσαμε σε φύλλο εργασίας 4 πράγματα που ακούμε (το οποίο ξέχασα να βγάλω φωτο).
Την άλλη μέρα μιλήσαμε για την όσφρηση. Είπαμε τι κάνουμε με τη μύτη, τι μυρωδιές υπάρχουν, αν είναι όλες ευχάριστες ή υπάρχουν και δυσάρεστες, αναφερθήκαμε σε μερικές. Μυρίσαμε διάφορες μυρωδιές και τις χαρακτηρίσαμε όπως: ξύδι- άσχημη μυρωδιά, χαμομήλι- ωραία μυρωδιά κλπ. Ζωγραφίσαμε σε δύο χαρτάκια μία ωραία μυρωδιά και μια άσχημη και στο τέλος τις κολλήσαμε σε έναν πίνακα ομαδικό που τον αναλύσαμε στη συνέχεια.
Την Πέμπτη ασχοληθήκαμε με τη γεύση. Διαβάσαμε για τη γεύση και τη γλώσσα μας και αμέσως ξεκινήσαμε να δοκιμάζουμε γεύσεις και να τις χαρακτηρίζουμε σε γλυκό, αλμυρό, πικρό, ξινό. Γράψαμε σε καρτελάκια τις γεύσεις που δοκιμάσαμε και τι γεύση είχε π.χ. ζάχαρη- γλυκό. Στη συνέχεια, χωριστήκαμε σε 4 ομάδες, την αλμυρή, την πικρή, τη γλυκειά και τη ξινή και η κάθε ομάδα έπρεπε να βρει από περιοδικά εικόνες με την ανάλογη γεύση. Μετά, τα κολλήσαμε σε έναν πίνακα.
Τελευταία αφήσαμε την αφή. Ξεκινήσαμε με το τί είναι αφή, υφή, περιγράψαμε και είδαμε στο χώρο διάφορες υφές και τις περιεργαστήκαμε με την αφή μας. Στη συνέχεια, παίξαμε το παιχνίδι που κλείνουμε τα μάτια, πιάνουμε διάφορα αντικείμενα και τα περιγράφουμε, την υφή τους, το σχήμα τους , το μέγεθος του. Μετά, φτιάξαμε έναν πίνακα αφής όπου κολλήσαμε διάφορα είδη χαρτονιού, τα οποία πρώτα τα πιάσαμε με την αφή μας και τα χαρακτηρίσαμε σε λείο, τραχύ, σκληρό, μαλακό, απαλό. Από κάτ από κάθε χαρτί γράψαμε τον χαρακτηρισμό.
Στο τέλος, ολοκληρώνοντας τις 5 αισθήσεις κάναμε ένα φύλλο εργασίας όπου ζωγραφίσαμε για κάθε αίσθηση κάτι.
Ακόμη, κάναμε έναν πίνακα διπλής εισόδου και γράψαμε τα ονόματά μας και σημειώσαμε το χρώμα των ματιών μας.Οι δραστηριότητες για την όραση τελείωσαν με μία χειροτεχνία. Κόψαμε ένα τεράστιο μάτι και μία κόρη μάυρη τεράστια μαύρη όπου ζωγράφισαν τα παιδιά με κηρομπογιές αυτά που μπορούν να δουν με τα μάτια τους. Είναι πολύ αισιόδοξο ότι τα ματιά των παιδιών βλέπουν εικόνες με χαρούμενα χρώματα και ουράνιο τόξο. Ααα για να μοιάζουν περισσότερο με μάτια έβαλα βλεφαρίδες από σύρμα πίπας!
Την επόμενη μέρα ασχοληθήκαμε με την ακοή. Διαβάσαμε το βιβλίο μιλάμε για την ακοή και γνωρίσαμε τα μέρη του αυτιού, τους ήχους μπορεί να ακούσει το αυτί μας και για τους κωφούς. Στη συνέχεια, ακούσαμε ήχους από το βιβλίο και cd της Μαρίας Κυνηγού-Φλάμπουρα και προσπαθήσαμε να τους αναγνωρίσουμε. Ακόμη, ζωγραφίσαμε σε φύλλο εργασίας 4 πράγματα που ακούμε (το οποίο ξέχασα να βγάλω φωτο).
Την άλλη μέρα μιλήσαμε για την όσφρηση. Είπαμε τι κάνουμε με τη μύτη, τι μυρωδιές υπάρχουν, αν είναι όλες ευχάριστες ή υπάρχουν και δυσάρεστες, αναφερθήκαμε σε μερικές. Μυρίσαμε διάφορες μυρωδιές και τις χαρακτηρίσαμε όπως: ξύδι- άσχημη μυρωδιά, χαμομήλι- ωραία μυρωδιά κλπ. Ζωγραφίσαμε σε δύο χαρτάκια μία ωραία μυρωδιά και μια άσχημη και στο τέλος τις κολλήσαμε σε έναν πίνακα ομαδικό που τον αναλύσαμε στη συνέχεια.
Την Πέμπτη ασχοληθήκαμε με τη γεύση. Διαβάσαμε για τη γεύση και τη γλώσσα μας και αμέσως ξεκινήσαμε να δοκιμάζουμε γεύσεις και να τις χαρακτηρίζουμε σε γλυκό, αλμυρό, πικρό, ξινό. Γράψαμε σε καρτελάκια τις γεύσεις που δοκιμάσαμε και τι γεύση είχε π.χ. ζάχαρη- γλυκό. Στη συνέχεια, χωριστήκαμε σε 4 ομάδες, την αλμυρή, την πικρή, τη γλυκειά και τη ξινή και η κάθε ομάδα έπρεπε να βρει από περιοδικά εικόνες με την ανάλογη γεύση. Μετά, τα κολλήσαμε σε έναν πίνακα.
Τελευταία αφήσαμε την αφή. Ξεκινήσαμε με το τί είναι αφή, υφή, περιγράψαμε και είδαμε στο χώρο διάφορες υφές και τις περιεργαστήκαμε με την αφή μας. Στη συνέχεια, παίξαμε το παιχνίδι που κλείνουμε τα μάτια, πιάνουμε διάφορα αντικείμενα και τα περιγράφουμε, την υφή τους, το σχήμα τους , το μέγεθος του. Μετά, φτιάξαμε έναν πίνακα αφής όπου κολλήσαμε διάφορα είδη χαρτονιού, τα οποία πρώτα τα πιάσαμε με την αφή μας και τα χαρακτηρίσαμε σε λείο, τραχύ, σκληρό, μαλακό, απαλό. Από κάτ από κάθε χαρτί γράψαμε τον χαρακτηρισμό.
Στο τέλος, ολοκληρώνοντας τις 5 αισθήσεις κάναμε ένα φύλλο εργασίας όπου ζωγραφίσαμε για κάθε αίσθηση κάτι.
Πολύ ωραίες οι δραστηριότητές σας Γεωργία! Καλή συνέχεια!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα σαι καλά Γιώτα!!
Διαγραφή