Δευτέρα 16 Μαρτίου 2015

Δεινόσαυροι

Και ναι...ήρθε η ώρα να ασχοληθώ με τους δεινόσαυρους! Τόσα χρόνια που δουλεύω στο νηπιαγωγείο δεν κατάφερα να ασχοληθώ με τους δεινόσαυρους γιατί συνήθως δεν προλάβαινα ή δεν προέκυπτε! Όμως ήρθε και η ώρα τους! Μέσα από ένα καταιγισμό ιδεών των παιδιών για το ποιο θα είναι το επόμενο θέμα μας, προέκυψαν και οι αγαπημένοι δεινόσαυροι!Και έτσι σιγά σιγά ξεκινήσαμε...καταρχήν σ' ένα ιστόγραμμα καταγράφηκαν οι πρότερες γνώσεις των νηπίων για το θέμα και στη συνέχεια τι ήθελαν να μάθουν και με ποιούς τρόπους!





 Στη συνέχεια, κάναμε μια μικρή αναζήτηση στις βιβλιοθήκες του σχολείου και στα παιχνίδια μήπως βρούμε κάτι σχετικό και στο τέλος της ημέρας πήραμε όλοι το χαρτάκι μας για να φέρουμε υλικό την επόμενη μέρα απ' το σπίτι μας.





Η ανταπόκριση ήταν μεγάλη και το υλικό που μαζεύτηκε, αρχικά συγκεντρώθηκε στην παρεούλα και αφού παρουσιάστηκε από τα παιδιά τοποθετήθηκε σε διαφορες γωνιες για να είναι πιο εύχρηστο.





Στη γωνιά της γραφής βάλαμε τις εικόνες με τις λέξεις για να γράφουμε λεξούλες

Στη γωνιά της βιβλιοθήκης, βάλαμε τα βιβλία με τους δεινόσαυρους για να τα μελετάμε

Στη παρεούλα αφήσαμε το τεράστιο παζλ που μας έφερε ο Δημήτρης




Τα δεινοσαυράκια που έφεραν κάποια παιδιά τα βάλαμε σε μια καινούρια γωνιά που δημιουργήσαμε, το Πάρκο των Δεινοσάυρων!




Οι δραστηριότητες ξεκίνησαν με την ανάγνωση κάποιων πληροφοριών για τους δεινόσαυρους από αυτά που έφεραν τα παιδιά. Στη συνέχεια, έχοντας ως πληροφορία τα τεράστια ίχνη που βρέθηκαν από τις πατούσες των δεινοσαύρων αποφασίσαμε να κάνουμε μια κατασκευή.  Αρχικά, χωριστήκαμε σε 3 ομάδες: στην ομάδα της γραφής, της μέτρησης και της ζωγραφικής και βάλαμε όλοι τα αντίστοιχα  καρτελάκια! Η ομάδα μέτρησης, πήρε το μέτρο και σε ένα χαρτί του μέτρου μέτρησε 1μ,. για να σχεδιάσουμε μια πατούσα.Εγώ σχεδίασα την τεράστια πατούσα δεινοσαύρου και την έκοψα και η ομάδα μέτρησης ξανα μέτρησε και έγραψε τον αριθμό. Η ομάδα γραφής έγραψε πάνω τι ήταν αυτό και η ομάδα ζωγραφικής το αποτελείωσε ζωγραφίζοντας την.









 Οι δραστηριότητες που ακολούθησαν ήταν πολλές, άλλες ατομικές και άλλες ομαδικές. Σας παραθέτω φωτογραφίες από κάποιες από αυτές.

Ζωγραφίσαμε δεινόσαυρους


Είδαμε ντοκιμαντέρ με δεινοσαύρους!

Λόγω των αποκρεών, φτιάξαμε μάσκες δεινοσαυράκια!


Κάναμε απολιθώματα δεινοσαύρων από άσπρο πηλό

Μάθαμε την εξέλιξη του δεινοσαύρου

Και την βάλαμε στη σωστή σειρά

Κάναμε αυγά δεινοσαύρου από πηλό

Τα αφήσαμε να στεγνώσουν

και στη συνέχεια τους κάναμε βούλες!
Κάναμε έναν σαρκοφάγο δεινόσαυρο

και έναν φυτοφάγο

Σε μικρά χαρτάκια ζωγραφίσαμε τι τρώει ο καθένας και τα κολλήσαμε στην κοιλιά τους

Γράψαμε το είδος τους



Γίναμε παλαιοντολόγοι!

Κάναμε ανασκαφή..

Βρήκαμε οστά δεινοσαύρου...

Τα μελετήσαμε...

Συναρμολογήσαμε τον σκελετό...

Και φτιάξαμε τον δεινόσαυρο..

Γράψαμε το κατόρθωμά μας και το βάλαμε ....

Στην έκθεση- μουσείο φυσικής ιστορία έξω από την αίθουσα μας για να τα δούν οι γονείς και τα παιδιά των άλλων τάξεων!
Κάναμε με τις παλάμες μας δεινοσαυράκια και διαλέξαμε ένα είδος και το γράψαμε.



Κάναμε το σκελετό του δεινόσαυρου με ζυμαρικά


Κάναμε εικονική περίηγηση σε μουσείο φυσικής ιστορίας στο τμήμα των δεινοσαύρων



Φτιάξαμε τη δική μας εικονική περιήγηση στο μουσείο φυσικής ιστορίας







Και κάπως έτσι και με άλλες δραστηριότητες, όπως ανάγνωση παραμυθιών, αινιγμάτων, δραματοποίηση κ.ά. ολοκληρώσαμε το πρότζεκτ των δεινοσαύρων που κράτησε περίπου 3 βδομάδες και το ενδιαφέρον των παιδιών έμεινε αμείωτο μέχρι το τέλος!

2 σχόλια:

  1. Ολοκληρωμένη και ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα προσέγγιση, που σίγουρα εύκολα προσέγγισε το ενδιαφέρον των παιδιών! Μπράβο σας!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή