Αυτήν την εβδομάδα σαν συνέχεια του φθινοπώρου μιλήσαμε για τη βροχή και τον κύκλο του νερού. Αρχικά διαβάσαμε το παραμύθι "Πέφτει πέφτει η σταγόνα" που περιγράφει το ταξίδι μιας σταγόνας και στη συνέχεια συζήτήσαμε για τον κύκλο του νερού.
Για να γίνει πιο κατανοητό πήγαμε στη γωνιά του υπολογιστή και είδαμε μια προβολή στο powerpoint τον κύκλο του νερού όπως το έχει φτιάξει ένας συνάδελφος δάσκαλος και το έχει βάλει στο διαδίκτυο.
Αυτό που προβλημάτισε περισσότερο τα παιδιά ήταν πως οι σταγόνες ανεβαίνουν στον ουρανό και εκεί ήρθε η ώρα να κάνουμε ένα πείραμα. Πήγαμε στην κουζίνα βάλαμε νερό στο μπρίκι να βράσει και είπαμε πως το νερό είναι η θάλλασα , το μάτι που το ζεσταίνει είναι ο ήλιος και κρατούσα ένα πιάτο από πάνω που ήταν το σύννεφο. Τα παιδιά παρατήρησαν ότι το νερό ανέβαινει στο σύννεφο με τη μορφή υδρατμών και όταν γεμίσει πολύ νερό βρέχει. Έτσι έγινε και με το πιάτο μας , μόλις γέμισε υδρατμούς μετά άρχισε να στάζει!
Ακόμη δεν ήξεραν τα παιδιά τι είναι ακριβώς το υδραγωγείο, για να τους εξηγήσω χρησιμοποίησα ένα βιβλιαράκι που δίνουν δωρεάν στην υπηρεσία της ΔΕΥΑΚ που δείχνει πως είναι το υδραγωγείο, οι σωλήνες κλπ.
Αφού κατανοήσαμε τον κύκλο του νερού είπαμε να τον ζωγραφίσουμε σε μία ομαδική εργασία με τέμπερες και πινέλα.
Στη συνέχεια, διαβάσαμε μια εικονοιστορία της βροχής και χρωματίσαμε τις εικόνες.
Αυτό που έκανε όμως τα παιδιά να κατανοήσουν πλήρως τον κύκλο του νερού ήταν η δραματοποίηση! Τους έφτιαξα καπέλα , για θάλασσα χρησιμοποίησαμε γκοφρέ χαρτί και για υδραγωγείο 'ενα κουτί που έιχαμε και βάλαμε βρώμικο και καθαρό νερό με γκοφρέ χαρτί. Τα παιδιά έγιναν σύννεφα, ήλιος, θάλλασα, σταγόνες, αέρας , βροχή και έπαιξαν τον κύκλο του νερού. Θέλω να σας πώ ότι τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με τη δραματοποίηση και την έκανα και στις ελεύθερες δραστηριότητες!
'Επειτα, ασχοληθήκαμε με τη βροχή, ακούσαμε τη βροχή , την ψιχάλα , την καταιγίδα, το μπουμπουνητό. Διαχωρίσαμε τα είδη της βροχής και τα γράψαμε όπως και άλλες λέξεις σχετικές με τη βροχή. Κάναμε με τα δαχτυλά μας τα είδη της βροχής, χτυπώντας με το ένα δάχτυλο στο άλλο χέρι μας είναι η ψιχάλα, με δύο δάχτυλα η βροχή , με τρία η δυνατή βροχή και παλαμάκια η καταιγίδα.
Μια άλλη δραστηριότητα ήταν ένας πίνακα που έγραφε την ερώτηση " Σου αρέσει η βροχή;" και τα παιδιά έπρεπε να κόψουν μια σταγόνα , να της κάνουν ένα προσωπάκι και να την κολλήσουν στο "ΝΑΙ ή ΟΧΙ " αναλόγως την προτίμησή τους. Για έναν περίεργο λόγο η πλειοψηφία ψήφισε ναι!
Επίσης, έχοντας κάνει ομπρελίτσες την προηγούμενη εβδομάδα στη θεματική ενότητα του φθινοπώρου, τώρα ζωγραφίσαμε με τα πινέλα μας μια βροχερή μέρα και τα παιδιά δημιούργησαν...
Τέλος, μάθαμε το γράμμα της βροχής.. το Β, β . Είναι δύσκολο γράμμα για αρχή της χρονιάς αλλά τα καταφέραμε!
Για να γίνει πιο κατανοητό πήγαμε στη γωνιά του υπολογιστή και είδαμε μια προβολή στο powerpoint τον κύκλο του νερού όπως το έχει φτιάξει ένας συνάδελφος δάσκαλος και το έχει βάλει στο διαδίκτυο.
Αυτό που προβλημάτισε περισσότερο τα παιδιά ήταν πως οι σταγόνες ανεβαίνουν στον ουρανό και εκεί ήρθε η ώρα να κάνουμε ένα πείραμα. Πήγαμε στην κουζίνα βάλαμε νερό στο μπρίκι να βράσει και είπαμε πως το νερό είναι η θάλλασα , το μάτι που το ζεσταίνει είναι ο ήλιος και κρατούσα ένα πιάτο από πάνω που ήταν το σύννεφο. Τα παιδιά παρατήρησαν ότι το νερό ανέβαινει στο σύννεφο με τη μορφή υδρατμών και όταν γεμίσει πολύ νερό βρέχει. Έτσι έγινε και με το πιάτο μας , μόλις γέμισε υδρατμούς μετά άρχισε να στάζει!
Ακόμη δεν ήξεραν τα παιδιά τι είναι ακριβώς το υδραγωγείο, για να τους εξηγήσω χρησιμοποίησα ένα βιβλιαράκι που δίνουν δωρεάν στην υπηρεσία της ΔΕΥΑΚ που δείχνει πως είναι το υδραγωγείο, οι σωλήνες κλπ.
Αφού κατανοήσαμε τον κύκλο του νερού είπαμε να τον ζωγραφίσουμε σε μία ομαδική εργασία με τέμπερες και πινέλα.
Στη συνέχεια, διαβάσαμε μια εικονοιστορία της βροχής και χρωματίσαμε τις εικόνες.
Αυτό που έκανε όμως τα παιδιά να κατανοήσουν πλήρως τον κύκλο του νερού ήταν η δραματοποίηση! Τους έφτιαξα καπέλα , για θάλασσα χρησιμοποίησαμε γκοφρέ χαρτί και για υδραγωγείο 'ενα κουτί που έιχαμε και βάλαμε βρώμικο και καθαρό νερό με γκοφρέ χαρτί. Τα παιδιά έγιναν σύννεφα, ήλιος, θάλλασα, σταγόνες, αέρας , βροχή και έπαιξαν τον κύκλο του νερού. Θέλω να σας πώ ότι τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με τη δραματοποίηση και την έκανα και στις ελεύθερες δραστηριότητες!
Ακόμη, φτιάξαμε ένα μόμπιλ με 4 σύννεφα και εικόνες από τον κύκλο του νερού. Τα παιδιά έκοψαν τα σύννεφα και τις εικόνες, τις οποίες πρώτα χρωμάτισαν. Σε κάθε σύννεφο κόλλησαν μια εικόνα και έγραψαν μια λέξη από τη φράση " Ο κύκλος του νερού" και εγώ τα σύρραψα και τους έβαλα μία κορδέλα για να γίνει μάμπιλ.
Μια άλλη δραστηριότητα ήταν ένας πίνακα που έγραφε την ερώτηση " Σου αρέσει η βροχή;" και τα παιδιά έπρεπε να κόψουν μια σταγόνα , να της κάνουν ένα προσωπάκι και να την κολλήσουν στο "ΝΑΙ ή ΟΧΙ " αναλόγως την προτίμησή τους. Για έναν περίεργο λόγο η πλειοψηφία ψήφισε ναι!
Επίσης, έχοντας κάνει ομπρελίτσες την προηγούμενη εβδομάδα στη θεματική ενότητα του φθινοπώρου, τώρα ζωγραφίσαμε με τα πινέλα μας μια βροχερή μέρα και τα παιδιά δημιούργησαν...
Τέλος, μάθαμε το γράμμα της βροχής.. το Β, β . Είναι δύσκολο γράμμα για αρχή της χρονιάς αλλά τα καταφέραμε!
Πολύ όμορφη προσέγγιση !!!!!!!!!!!!!!!! Μπράβο !!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήEυχαριστώ!
ΔιαγραφήΣυγχαρητηρια για την δουλεια σας!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ πολύ!
Διαγραφή