Παιχνίδια γνωριμίας για τις πρώτες μέρες στο Νηπιαγωγείο
Όλοι ξέρουμε ότι οι πρώτες μέρες στο νηπιαγωγείο είναι περίοδος προσαρμογής για τα παιδιά που έρχονται σε ένα καινούριο περιβάλλον , με μια καινούρια δασκάλα και πολλές φορές καινούριους συμμαθητές. Πολλά παιδιά δυσκολεύονται να κάνουν φίλους και να κοινωνικοποιηθούν γι αυτό εμείς οι νηπιαγωγοί πρέπει να τα βοηθήσουμε να γνωριστούν και να γίνουν φίλοι.
Αυτές τις δραστηριότητες που θα σας παρουσιάσω τις έχω συλλέξει από φίλες συναδέλφους, από συμβούλους και φυσικά από προσωπική εμπειρία.
Όλοι ξέρουμε ότι οι πρώτες μέρες στο νηπιαγωγείο είναι περίοδος προσαρμογής για τα παιδιά που έρχονται σε ένα καινούριο περιβάλλον , με μια καινούρια δασκάλα και πολλές φορές καινούριους συμμαθητές. Πολλά παιδιά δυσκολεύονται να κάνουν φίλους και να κοινωνικοποιηθούν γι αυτό εμείς οι νηπιαγωγοί πρέπει να τα βοηθήσουμε να γνωριστούν και να γίνουν φίλοι.
Αυτές τις δραστηριότητες που θα σας παρουσιάσω τις έχω συλλέξει από φίλες συναδέλφους, από συμβούλους και φυσικά από προσωπική εμπειρία.
- Καθισμένα τα νήπια στην παρεούλα, χτυπάνε τα χέρια στα γόνατα εναλλάξ και λένε συλλαβιστά και τραγουδιστά: "Πώς-σε-λένε-πώς- σε- λένε-πώς;" και δείχνουν ένα παιδί , το οπόιο λέει το όνομά του και συνεχίζουν με τον επόμενο.
- Καθισμένα στην παρεούλα , ένα -ένα λέει το όνομά του με μιά κίνηση δική του. Όλα μαζί επαναλαμβάνουν την κίνηση με το τραγουδάκι : " Γεια σου Γιάννη, γεια σου Γιάννη, γεια σου ( το όνομα κάθε παιδιού)" .
- Στην παρεούλα συστήνονται και λένε το αγαπημένο τους χρώμα ή φαγητό ή παιχνίδι : "Είμαι η Έλένη και το αγαπημένο μου χρώμα είναι το ροζ (επαναλαμβάνουν όλα μαζί) ".
- Καθισμένα όλα κάτω μ ανοιχτά τα πόδια σ' ένα μεγάλο κύκλο. Ένα παιδί φυσάει δυνατά ένα μπαλόνι, λέγοντας : " Μπαλόνι, μπαλονάκι στον Κώστα να κυλήσεις." Ο Κώστας χωρίς να το πιάσει, αρχίζει να φυσάει : " Μπαλόνι, μπαλονάκι στην Καίτη να κυλήσεις". Συνεχίζεται από όλα τα παιδιά.
- 'Εχουμε ένα καπέλο το οποίο φοράνε όλα τα παιδιά με τη σειρά τραγουδώντας : "Προχωράει το καπέλο,προχωράει το καπέλο, προχωράει το καπέλο..." και μόλις πει η νηπιαγωγός "Στοπ" , σταματάει στο παιδί που το είχε στο κεφάλι εκείνη τη στιγμή και λέει το όνομά του και τι του αρέσει να κάνει. Ακόμη,το παιδί μπορεί να κάνει τη φωνή ενός ζώου και τα υπόλοιπα παιδιά να μαντέψουν ποιό ζώο είναι.
- Σε κύκλο κρατούν ο καθένας μια μικρή πέτρα. Στο κέντρο φαντάζονται ότι υπάρχει μια λίμνη, σ' αυτή θα ρίξουν την πέτρα τους με τη σειρά, ο ένας μετά τον άλλον, και θα φωνάξουν το όνομά τους. Μπορεί να γίνει με παραλλαγή στο να φωνάζει κάθε παιδί το όνομα του διπλανού του κάθε φορά που ρίχνει την πέτρα.
- Ένας γίνεται κυνηγός και οι υπόλοιποι τα θύματα. Μόλις ο κυνηγός χτυπήσει τα χέρια του όλοι τρέχουν ανά δύο να αγκαλιαστούν., όποιος δεν προλάβει πιάνεται και γίνεται εκείνος κυνηγός με τη σειρά του. (προϋπόθεση η ομάδα να έχει μονό αριθμό).
- Είμαστε σε κύκλο και έχουμε μια μπάλα η οποία λέμε ότι είναι μία πατάτα καυτή και δεν μπορούμε να την κρατήσουμε καλά γιατί καίγονται τα χέρια μας. Η καυτή πατάτα πρέπει να περάσει από παιδί σε παιδί γρήγορα χωρίς όμως να πέσει κάτω.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου