Οι πρώτες εβδομάδες είναι πάντα δύσκολες και για τα παιδιά και για τους εκπαιδευτικούς. Είναι οι λεγόμενες μέρες προσαρμογής και πρέπει από τη μία να προσφέρεις στα παιδιά ένα ωραίο περιβάλλον με διασκεδαστικές δραστηριότητες και από την άλλη να τα μάθεις να υπακούν στους κανόνες της τάξης και του σχολείου. Από τις πρώτες δραστηριότητες που ξεκινάμε να δουλεύουμε αφού έχουμε παίξει διάφορα παιχνίδια γνωριμίας και εμπιστοσύνης είναι οι δραστηριότητες με τα ονόματά μας. Κάθε χρόνο υπάρχουν παιδιά που ξέρουν να αναγνωρίζουν το όνομά τους ή ακόμα και να το γράφουν, κάποια όμως όχι. Οι δραστηριότητες μου φέτος σε σχέση με τα ονόματα ήταν να δουλέψουμε και να αναγνωρίσουμε το αρχικό γράμμα του ονόματός μας αλλά και των συμμαθητών μας. Έτυχε να έχω φέτος παιδιά που το όνομά τους ξεκινούσε από το ίδιο αρχικό έτσι είχα να δουλέψω μόνο με 5 διαφορετικά αρχικά γράμματα.
1η Δραστηριότητα: Έγραψα σε κόλλες Α4 τα 5 αρχικά γράμματα απ ' τα ονόματα των παιδιών με μεγάλα γράμματα (Κ, Μ, Ν, Ε, Φ) και αφού τα αναγνωρίσαμε τα άπλωσα στη μέση της παρεούλας. Στη συνέχεια σκόρπισα τα καρτελάκια με τα ονόματά τους και έπρεπε κάθε παιδί να αναγνωρίζει μόνο του ή με τη βοήθειά μου το όνομά του και στη συνέχεια να το βάζει στο χαρτί όπου ήταν το αρχικό του γράμμα. Βάλαμε ακόμα και τα ονόματα των παιδιών που έλειπαν εκείνη την ημέρα.
2η Δραστηριότητα : Αφού έγινε η ταξινόμηση και είδαμε ποιά ονόματα έχουν το ίδιο αρχικό γράμμα, κάθε παιδί αντέγραψε το όνομά του στη κόλλα Α4 όπου έχει βάλει το καρτελάκι του.
3η Δραστηριότητα: Επειδή τα παιδιά κάθισαν αρκετά στην παρεούλα έπρεπε να κάνουμε και κάτι πιο διασκεδαστικό. Παίξαμε ένα μουσικοκινητικό παιχνίδι τύπου μουσικές καρέκλες αλλά αντί για καρέκλες είχαμε χαρτιά με τα αρχικά γράμματα των παιδιών. Κάθε φορά που σταματούσε η μουσική έπρεπε να πάμε να πατήσουμε στο αρχικό γράμμα του ονόματός μας. Όταν κάποιος πήγαινε σε λάθος γράμμα έβγαινε και αυτός και το χαρτί με το αρχικό του. Εννοείται ότι τα χαρτιά με τα γράμματα ήταν ένα λιγότερο για να μένει πάντα ένας απ' έξω και να προχωράει το παιχνίδι.
4η Δραστηριότητα : Ήρθε η ώρα των εικαστικών! Σε χαρτί χρωματιστό που έιχε το αρχικό γράμμα του καθενός έπρεπε τα παιδιά να το στολίσουν με μπαλίτσες από γκοφρέ χαρτί. Απλό αλλά διασκεδαστικό και δημιουργικό.
5η Δραστηριότητα : Κάναμε τα μαγικά μας και με μία διαφορετική τεχνική ανακαλύψαμε το αρχικό γράμμα απ' το όνομά μας. Σε άσπρο χαρτί γράψαμε με κηρομπογιά άσπρη το αρχικό μας και μετά χρωματίσαμε το χαρτί με αραιωμένη τέμπερα ή νερομπογιά . Η κηρομπογιά επειδή δεν βάφεται , διαγράφει το αρχικό μας γράμμα.
6η Δραστηριότητα : Σαν καινούριοι μαθητές και εμείς είπαμε να κάνουμε αυτό που κάνουν και τα παιδιά του δημοτικού.. να γράψουμε το όνομά μας στις ετικέτες απ' τα τετράδιά μας . Αλλά επειδή στο νηπιαγωγείο δεν έχουμε αληθινά τετράδια , φτιάξαμε ψεύτικα με χρωματιστό χαρτί Α4 και ετικέτες που τις ετοίμασα εγώ στον υπολογιστή και τα παιδιά γράψαν το όνομά τους όπως μπορούσαν.
Να σημειώσω ότι δεν έγιναν όλες οι δραστηριότητες σε μία μέρα.
1η Δραστηριότητα: Έγραψα σε κόλλες Α4 τα 5 αρχικά γράμματα απ ' τα ονόματα των παιδιών με μεγάλα γράμματα (Κ, Μ, Ν, Ε, Φ) και αφού τα αναγνωρίσαμε τα άπλωσα στη μέση της παρεούλας. Στη συνέχεια σκόρπισα τα καρτελάκια με τα ονόματά τους και έπρεπε κάθε παιδί να αναγνωρίζει μόνο του ή με τη βοήθειά μου το όνομά του και στη συνέχεια να το βάζει στο χαρτί όπου ήταν το αρχικό του γράμμα. Βάλαμε ακόμα και τα ονόματα των παιδιών που έλειπαν εκείνη την ημέρα.
2η Δραστηριότητα : Αφού έγινε η ταξινόμηση και είδαμε ποιά ονόματα έχουν το ίδιο αρχικό γράμμα, κάθε παιδί αντέγραψε το όνομά του στη κόλλα Α4 όπου έχει βάλει το καρτελάκι του.
4η Δραστηριότητα : Ήρθε η ώρα των εικαστικών! Σε χαρτί χρωματιστό που έιχε το αρχικό γράμμα του καθενός έπρεπε τα παιδιά να το στολίσουν με μπαλίτσες από γκοφρέ χαρτί. Απλό αλλά διασκεδαστικό και δημιουργικό.
5η Δραστηριότητα : Κάναμε τα μαγικά μας και με μία διαφορετική τεχνική ανακαλύψαμε το αρχικό γράμμα απ' το όνομά μας. Σε άσπρο χαρτί γράψαμε με κηρομπογιά άσπρη το αρχικό μας και μετά χρωματίσαμε το χαρτί με αραιωμένη τέμπερα ή νερομπογιά . Η κηρομπογιά επειδή δεν βάφεται , διαγράφει το αρχικό μας γράμμα.
6η Δραστηριότητα : Σαν καινούριοι μαθητές και εμείς είπαμε να κάνουμε αυτό που κάνουν και τα παιδιά του δημοτικού.. να γράψουμε το όνομά μας στις ετικέτες απ' τα τετράδιά μας . Αλλά επειδή στο νηπιαγωγείο δεν έχουμε αληθινά τετράδια , φτιάξαμε ψεύτικα με χρωματιστό χαρτί Α4 και ετικέτες που τις ετοίμασα εγώ στον υπολογιστή και τα παιδιά γράψαν το όνομά τους όπως μπορούσαν.
Να σημειώσω ότι δεν έγιναν όλες οι δραστηριότητες σε μία μέρα.
Γεωργία μου μπράβο... όλα είναι τέλεια ;)
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ Κατερινάκι!!
ΔιαγραφήΜπράβο στην κυρία μας!!!! Αυτο θα πει ορεξη για δουλειά από τις πρώτες κιολας μερες!!!!! Καλή συνέχεια!!!!!! Μαρία Γρηγοριάδου
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ Μαρία μου!
ΑπάντησηΔιαγραφήωραιες δραστηριοτητες μπραβο
ΑπάντησηΔιαγραφή