Δευτέρα, 25 Νοεμβρίου 2013

Ημερολόγια αντίστροφης μέτρησης για τα Χριστούγεννα!!

30 Ημέρες έμειναν μέχρι τα Χριστούγεννα και όλοι ξεκινήσαμε να μετράμε αντίστροφα! Για αυτούς που δεν άρχισαν ακόμα το μέτρημα , από την 1η Δεκέμβρη θα βγάλουν τα ημερολόγια αντίστροφης μέτρησης ή θα φτιάξουν καινούρια! Κάθε χρόνο φτιάχνω στο νηπιαγωγείο ένα ημερολόγιο το οποίο εκτός από τη διαδικασία της μέτρησης συνοδεύεται και από ένα μικρό δωράκι (συνήθως γλυκά ή καραμέλες ή αυτοκόλλητα) που δίνει μεγάλη χαρά στα παιδιά. Για φέτος δεν αποφάσισα τι θα κάνω αλλά βρήκα κάποιες πολύ ωραίες ιδέες και σας τις παρουσιάζω...

























Πηγή εικόνων: www.pinterest.com

Τετάρτη, 20 Νοεμβρίου 2013

Χριστουγεννιάτικα δωράκια για τους μαθητές!

Πριν λίγες μέρες , η δεύτερη αδελφή μου, η νύφη μου που έχει δυο παιδάκια στο δημοτικό και είναι μια δραστήρια μαμά που θέλει πάντα να συμμετέχει σε δραστηριότητες του σχολείου και είναι ενεργό μέλος του συλλόγου γονέων ,  ζήτησε τη βοήθειά μου για τα χριστουγεννιάτικα δωράκια των μαθητών. Λόγω κρίσης, δεν είναι δυνατόν να πάρει ο σύλλογος γονέων δώρο κάποιο παιχνίδι για όλα τα παιδιά και έψαχναν μια εναλλακτική λύση, κάτι που θα μπορούσαν να φτιάξουν μόνες τους οι μαμάδες και να προσφέρει χαρά στα παιδιά τους. Και τι άλλο θα μπορούσε να είναι αυτό;;;  Μα φυσικά γλυκά σε ένα πολύ ωραίο  χριστουγεννιάτικο περιτύλιγμα. Έψαξα , λοιπόν και βρήκα πολύ ωραίες ιδέες που προσωπικά βρίσκω πιο καλόγουστες από ένα χαζό φτηνό παιχνίδι που συνηθίζουν να παίρνουν οι σύλλογοι γονέων. Για τις ορεξάτες μαμάδες αλλά και δασκάλες ιδού οι ιδέες :





















Πηγή εικόνων: www.pinterest.com

Δημοκρατία-Δικτατορία

Με αφορμή την επερχόμενη επέτειο του Πολυτεχνίου ασχοληθήκαμε με την Δημοκρατία και τη δικτατορία. Αρχικά, διαβάσαμε το παραμύθι "Η κυρα Δημοκρατία", το οποίο διαπραγματεύεται τη δημοκρατία και τη δικτατορία με ένα απλό και κατανοητό τρόπο για τα μικρά παιδιά.


Διαβάζοντας το παραμύθι υπήρχαν λέξεις άγνωστες για τα παιδιά τις οποίες εξηγούσα εκείνη την ώρα και με τη βοήθεια της εικόνας όπως :εξορία, τυρρανία κλπ.
 Αφού διαβάσαμε το παραμύθι , προσπαθήσαμε να περιγράψουμε λίγο τις εικόνες: πως ήταν η κυρά Δημοκρατία, πως ήταν ο κόσμος όταν ήταν αρχηγός αυτή και πως όταν ήταν η Ρία η Δικτατορία κλπ.
 Στη συνέχεια, φωτοτύπισα κάποιες από τις εικόνες του παραμυθιού και τις ταξινομήσαμε σε καλό και κακό , γράφοντας δίπλα και τη λέξη που συνδεόταν.







Ακόμη, ζητήθηκε από τα παιδιά να ζωγραφίσει ο καθένας όπως μπορούσε την δημοκρατία και τη δικτατορία, οι περισσότεροι επηρεασμένοι από το παραμύθι ζωγράφισαν 2 γυναίκες.








Την άλλη μέρα προσπαθώντας να συνδέσω το παραμύθι με τα γεγονότα του Πολυτεχνείου, εξήγησα στα παιδιά ότι η κυρά Δημοκρατία και η Ρία Δικτατορία συμβολίζουν 2 πολιτεύματα και ανέφερα το πολίτευμα που έχουμε τώρα και ότι παλιά η Ελλάδα είχε για αρχηγό της τον Γεώργιο Παπαδόπουλο, που ήταν Δικτάτορας. Και σε εκείνο το σημείο περιέγραψα τα γεγονότα του Πολυτεχνείου δείχνοντας πολλές εικόνες και ακούγοντας ηχητικά ντοκουμέντα.





Ακόμη, ακούσαμε τα συνθήματα που φώναζαν οι φοιτητές και τα τραγούδια που έβαζαν στον ραδιοφωνικό σταθμό του Πολυτεχνείου. Η χειροτεχνία που κάναμε ήταν δύο περιστέρια άσπρα με τέμπερα και τις παλάμες μας, καθώς το περιστέρι συμβολίζει την ειρήνη και την ελευθερία. Στη χειροτεχνία γράψαμε το σύνθημα που έλεγαν τότε οι φοιτητές.







Τέλος, μάθαμε το γράμμα Δ, δ που άρχιζε η Δημοκρατία και η δικτατορία.





Δυστυχώς, οι εκλογές των δασκάλων και ένα σεμινάριο που διοργάνωσε η συμβουλός μας, μας απομάκρυνε από τις αίθουσες 2  μέρες και δεν μπορέσαμε να επεκταθούμε περισσότερο. Του χρόνου πάλι!

Σάββατο, 9 Νοεμβρίου 2013

Ο κύκλος του νερού - Η βροχή

 Αυτήν την εβδομάδα σαν συνέχεια του φθινοπώρου μιλήσαμε για τη βροχή και τον κύκλο του νερού. Αρχικά διαβάσαμε το παραμύθι "Πέφτει πέφτει η σταγόνα" που περιγράφει το ταξίδι μιας σταγόνας  και στη συνέχεια συζήτήσαμε για τον κύκλο του νερού.


Για να γίνει πιο κατανοητό πήγαμε στη γωνιά του υπολογιστή και είδαμε μια προβολή στο powerpoint  τον κύκλο του νερού όπως το έχει φτιάξει ένας συνάδελφος δάσκαλος και το έχει βάλει στο διαδίκτυο.







Αυτό που προβλημάτισε περισσότερο τα παιδιά ήταν πως οι σταγόνες ανεβαίνουν στον ουρανό και εκεί ήρθε η ώρα να κάνουμε ένα πείραμα. Πήγαμε στην κουζίνα βάλαμε νερό στο μπρίκι να βράσει και είπαμε πως το νερό είναι η θάλλασα , το μάτι που το ζεσταίνει είναι ο ήλιος και κρατούσα ένα πιάτο από πάνω που ήταν το σύννεφο. Τα παιδιά παρατήρησαν ότι το νερό ανέβαινει στο σύννεφο με τη μορφή υδρατμών και όταν γεμίσει πολύ νερό βρέχει. Έτσι έγινε και με το πιάτο μας , μόλις γέμισε υδρατμούς μετά άρχισε να στάζει!


 Ακόμη δεν ήξεραν τα παιδιά τι είναι ακριβώς το υδραγωγείο, για να τους εξηγήσω χρησιμοποίησα ένα βιβλιαράκι που δίνουν δωρεάν στην υπηρεσία της ΔΕΥΑΚ που δείχνει πως είναι το υδραγωγείο, οι σωλήνες κλπ.




Αφού κατανοήσαμε τον κύκλο του νερού είπαμε να τον ζωγραφίσουμε σε μία ομαδική εργασία με τέμπερες και πινέλα.


Στη συνέχεια, διαβάσαμε μια εικονοιστορία της βροχής και χρωματίσαμε τις εικόνες.


 Αυτό που έκανε όμως τα παιδιά να κατανοήσουν πλήρως τον  κύκλο του νερού ήταν η δραματοποίηση! Τους έφτιαξα καπέλα , για θάλασσα χρησιμοποίησαμε γκοφρέ χαρτί και για υδραγωγείο 'ενα κουτί που έιχαμε και βάλαμε βρώμικο και καθαρό νερό με γκοφρέ χαρτί. Τα παιδιά έγιναν σύννεφα, ήλιος, θάλλασα, σταγόνες, αέρας , βροχή και έπαιξαν τον κύκλο του νερού. Θέλω να σας πώ ότι τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με τη δραματοποίηση και την έκανα και στις ελεύθερες δραστηριότητες!





  Ακόμη, φτιάξαμε ένα μόμπιλ με 4 σύννεφα και εικόνες από τον κύκλο του νερού. Τα παιδιά έκοψαν τα σύννεφα και τις εικόνες, τις οποίες πρώτα χρωμάτισαν. Σε κάθε σύννεφο κόλλησαν μια εικόνα και έγραψαν μια λέξη από τη φράση " Ο κύκλος του νερού" και εγώ τα σύρραψα και τους έβαλα μία κορδέλα για να γίνει μάμπιλ.






'Επειτα, ασχοληθήκαμε με τη βροχή, ακούσαμε τη βροχή , την ψιχάλα , την καταιγίδα, το μπουμπουνητό. Διαχωρίσαμε τα είδη της βροχής και τα γράψαμε όπως και άλλες λέξεις σχετικές με τη βροχή. Κάναμε με τα δαχτυλά μας τα είδη της βροχής, χτυπώντας με το ένα δάχτυλο στο άλλο χέρι μας είναι η ψιχάλα, με δύο δάχτυλα η βροχή , με τρία η δυνατή βροχή και παλαμάκια η καταιγίδα.



Μια άλλη δραστηριότητα ήταν ένας πίνακα  που έγραφε την ερώτηση " Σου αρέσει η βροχή;" και τα παιδιά έπρεπε να κόψουν μια σταγόνα , να της κάνουν ένα προσωπάκι και να την κολλήσουν στο "ΝΑΙ ή ΟΧΙ " αναλόγως την προτίμησή τους. Για έναν περίεργο λόγο η πλειοψηφία  ψήφισε ναι!


Επίσης, έχοντας κάνει ομπρελίτσες την προηγούμενη εβδομάδα στη θεματική ενότητα του φθινοπώρου, τώρα ζωγραφίσαμε με τα πινέλα μας μια βροχερή μέρα και τα παιδιά δημιούργησαν...




 Τέλος, μάθαμε το γράμμα της βροχής.. το Β, β . Είναι δύσκολο γράμμα για αρχή της χρονιάς αλλά τα καταφέραμε!