Τετάρτη, 24 Ιανουαρίου 2018

Πρόγραμμα:"Μικροί Παραμυθάδες σε δράση" (τεχνικές μυθοπλασίας)-Μέρος Ά


Το καλοκαίρι έπεσε στα χέρια μου το βιβλίο "Μικροί παραμυθάδες"  της συναδέλφου Χαράς Κατσαρη αφορά τεχνικές μυθοπλασίας στο νηπιαγωγείο, μελετώντας το αμέσως σκέφτηκα ότι είναι ιδανικό για καινοτόμο πρόγραμμα στο ολοήμερο που είμαι τη φετινή σχολική χρονιά. Έτσι,λοιπόν, ξεκινήσαμε τον Ιανουάριο το πρόγραμμα "Μικροί παραμυθάδες σε δράση" βασιζόμενοι στο βιβλίο της .
Το Ά Μέρος του προγράμματος αφορά τα κλασικά παραμύθια. Τα κλασικά παραμύθια είναι παραμύθια που είνα γνωστά σε όλα τα παιδιά και είναι εύκολο να τα διηγηθούν. Ξεκινήσαμε με τη Χιονάτη (τις επόμενες μέρες ακολούθησαν και άλλα κλασικά παραμύθια όπως η Κοκκινοσκουφίτσα, ο Πινόκιο κ.ά.) όπου διηγήθηκα εγώ την ιστορία, χωρίς να έχω κάποιο βιβλίο ή να δείχνω εικόνες. Στη συνέχεια, αφού έγιναν κάποιες ερωτήσεις σχετικά με το παραμύθι (για ποιον μιλάει το παραμύθι, τι πρόβλημα είχε, πως το αντιμετώπισε κλπ), έβαλα στο πάτωμα φωτοτυπημένες εικόνες από το παραμύθι πλαστικοποιημένες και τα παιδιά (όποιος ήθελε) έπρεπε να βάλει στη σωστή σειρά τις εικόνες και να διηγηθεί το παραμύθι. Μπορώ να πω ότι τους άρεσε πολύ σαν δραστηριότητα και ήθελαν να κάνουν οι περισσότεροι. Λόγω του ότι στο ολοήμερο ο χρόνος είναι περιορισμένος , η αναδιήγηση των παραμυθιών κρατούσε δυο μέρες και μετά ακολουθούσε παιχνίδι με λέξεις του παραμυθιού. Είχα πλαστικοποιήσει κάποιες λέξεις κλειδιά του παραμυθιού και τον τίτλο όπου θα έπρεπε να τις αναγνωρίσουμε και να τις ταιριάξουμε στην σωστή εικόνα. Αναγνωρίζοντας τα πρώτα γράμματα των λέξεων και γνωρίζοντας πια πολύ καλά το παραμύθι,"διαβάσαμε" τις λέξεις και τις τοποθετήσαμε στην σωστή εικόνα. Ακολούθησε παιχνίδι με τις λέξεις όπου τις βάλαμε στη σειρά από την μεγαλύτερη στη μικρότερη και αντίστροφα και τις χωρίσαμε σε καλές και κακές. Τις εικόνες και τις λέξεις τις τοποθετήσαμε στο κουτί τον παραμυθιών κοντά στη βιβλιοθήκη. Ακόμη παίξαμε γλωσσικά παιχνίδια με τους τίτλους τον παραμυθιών και τους αλλάξαμε όπως "Η Χιονάτη και οι επτά γίγαντες", "Η πρασινοσκουφίτσα" κλπ. Κάποια παραμύθια τα δραματοποιήσαμε και σε κάποια άλλα ζωγραφίσαμε την αγαπημένη μας σκηνή. Θα ακολουθήσουν και άλλα παιχνίδια με τα κλασικά παραμύθια και τελικός μας στόχος είναι να φτιάξουμε το δικό μας παραμύθι με τις λέξεις των άλλων παραμυθιών και να το εικονογραφήσουμε.Αναμένουμε σε λίγες μέρες το αποτέλεσμα...
















Οι φωτογραφίες που ακολουθούν είναι από τη δραματοποίηση του παραμυθιού "Ο λύκος και τα επτά κατσικάκια"