Κυριακή, 20 Οκτωβρίου 2013

Οι 4 Εποχές!!

Αυτή η εβδομάδα ήταν λίγο διαφορετική από τις άλλες...Από τη μία έλειπα εγώ μία μέρα λόγω κρυώματος (κι ακόμα με παιδεύει...) και από την άλλη ήταν η γιορτή των συμπολιτών μας μουσουλμάνων το Κουρμπάν Μπαϊράμ που κράτησε τα παιδιά μακριά από το σχολείο για 4 μέρες. Έτσι λοιπόν, μείναμε λιγότεροι από τους μισούς στην τάξη και σκέφτηκα ότι ήταν μια καλή περίπτωση να εκμεταλλευτώ και να κάνω στην πράξη το διδακτικό σενάριο που μου ζητείται να κάνω για την πιστοποίηση β' επιπέδου. Και λέω βρήκα την ευκαιρία γιατί η τάξη μας δεν έχει δυστυχώς γωνιά υπολογιστή και συνήθως μεταφερόμαστε στο γραφείο για δραστηριότητες τέτοιου είδους. Το σενάριο μου είχε θέμα τις 4 εποχές και συγκεκριμένα μέσα από τις τέχνες. Κάποιες δραστηριότητες που κάναμε στην τάξη είναι οι εξής:
  •  Αρχικά, είδαμε τις πρότερες γνώσεις των νηπίων σχετικά με τις εποχές, κάνοντας ένα σχεδιάγραμμα τύπου αράχνη.
     
  •   Στη συνέχεια, χωριστήκαμε σε 4 ομάδες, διαλέξαμε μία εποχή και κάναμε μια αφίσα με τις τέσσερις εποχές.

    • Η επόμενη δραστηριότητα ήταν στον υπολογιστή μας. Μπάκαμε στο διαδίκτυο και αναζητήσαμε να βρούμε ζωγράφους που έχουν ζωγραφίσει τις 4 εποχές. Αφού βρήκαμε κάποιους πίνακες με τους δημιουργούς τους,τους περιγράψαμε , μαντέψαμε ποια εποχή συμβόλιζε και γιατί.
    • Συνεχίσαμε στη γωνιά του υπολογιστή και μέσα από το λογισμικό  Μελέτη Περιβάλλοντος Α'-Δ' , γνωρίσαμε τους πίνακες του Σεζάν  " Τέσσερις Εποχές" , τους περιγράψαμε και είπαμε σε ποιά εποχή αναφέρεται κάθε πίνακας και γιατί. Στη συνέχεια, κάθε παιδί ατομικά έπρεπε να διαλέξει ένα πίνακα και να πληκτρολογήσει με κεφαλαία γράμματα την εποχή. Είχα φτιάξει προηγουμένως έναν πίνακα αναφοράς με τις εποχές για να μπορούν να δουν και συνδυάσουν τα γράμματα με το πληκτρολόγιο. 
    • Το επόμενο βήμα ήταν να γίνουμε και έμεις ζωγράφοι και να ζωγραφίσουμε την αγαπημένη μας εποχή... στον υπολογιστή. Έτσι, στο λογισμικό Natural Revelation Art χρησιμοποιώντας ότι εργαλεία και χρώματα θέλει κάθε παιδί ζωγραφίζει την αγαπημένη του εποχή.

      • Δεν προσεγγίσαμε όμως τις τέσσερις εποχές μόνο μέσα από την τέχνη της ζωγραφικής αλλά και μέσα από τη μουσική. Ακούσαμε, λοιπόν, τις τέσσερις εποχές του Α. Βιβάλντι και προσπαθήσαμε να τις συνδέσουμε με τις εποχές. Κάθε μουσικό κομμάτι που ακούγαμε λέγαμε ποια εποχή μας θυμίζει και γιατί. Η αλήθεια είναι ότι πήραμε ποικίλες απαντήσεις στην αρχή αλλά με ένα δεύτερο άκουσμα όλα ήταν πιο ξεκάθαρα.

      • Η τρίτη ακρόαση μας συνδυαζόταν με ζωγραφική, έδωσα στα νήπια ένα χαρτί με τέσσερα πλαίσια, τα πλαίσια ήταν αριθμημένα (1,2,3,4) και για κάθε κομμάτι που άκουγαν έπρεπε να ζωγραφίσουν την εποχή που τους θύμιζε. Στο πλαίσιο 1 ζωγράφιζαν για το μουσ. κομμάτι 1, στο πλαίσιο2 για το κομμάτι 2 κλπ.

      
     Κάπως έτσι προσεγγίσαμε τις εποχές μέσα από τις τέχνες της ζωγραφικής και της μουσικής αλλά και μέσα από διάφορα λογισμικά που χρησιμοποιήσαμε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου