Δευτέρα, 27 Ιανουαρίου 2014

Οι 5 αισθήσεις

Αφού γνωρίσαμε το σώμα μας, ήρθε η ώρα να μάθουμε και τις αισθήσεις. Αρχικά, κάναμε μια αναφορά και στις 5 αισθήσεις, διαβάζοντας για αυτές στα βιβλία που χρησιμοποιήσαμε για να πάρουμε πληροφορίες για το σώμα και μετά πιάσαμε μια μία ξεχωριστά να τη δουλεύουμε.Τη πρώτη μέρα ασχοληθήκαμε με την όραση. Διαβάσαμε ένα βιβλίο για την όραση, γνωρίζοντας τα μέρη του ματιού κ.ά. Μιλήσαμε για τους ανθρώπους  που δεν βλέπουν και παίξαμε ένα παιχνίδι εμπιστοσύνης με τον τυφλό και τον οδηγό. Ένα παιδί έκανε τον τυφλό και είχε κλειστά τα μάτια και το άλλο έκανε τον οδηγό που οδηγεί τον τυφλό χωρίς να χτυπήσει.





Ακόμη, κάναμε έναν πίνακα διπλής εισόδου και γράψαμε τα ονόματά μας και σημειώσαμε το χρώμα των ματιών μας.Οι δραστηριότητες για την όραση τελείωσαν με μία χειροτεχνία. Κόψαμε ένα τεράστιο μάτι και μία κόρη μάυρη τεράστια μαύρη όπου ζωγράφισαν τα παιδιά με κηρομπογιές αυτά που μπορούν να δουν με τα μάτια τους. Είναι πολύ αισιόδοξο ότι τα ματιά των παιδιών βλέπουν εικόνες με χαρούμενα χρώματα και ουράνιο τόξο. Ααα για να μοιάζουν περισσότερο με μάτια έβαλα βλεφαρίδες από σύρμα πίπας!






Την επόμενη μέρα ασχοληθήκαμε με την ακοή. Διαβάσαμε το βιβλίο μιλάμε για την ακοή και γνωρίσαμε τα μέρη του αυτιού, τους ήχους μπορεί να ακούσει το αυτί μας και για τους κωφούς. Στη συνέχεια, ακούσαμε ήχους από το βιβλίο και cd της Μαρίας Κυνηγού-Φλάμπουρα και προσπαθήσαμε να τους αναγνωρίσουμε. Ακόμη, ζωγραφίσαμε σε φύλλο εργασίας 4 πράγματα που ακούμε (το οποίο ξέχασα να βγάλω φωτο).




Την άλλη μέρα μιλήσαμε για την όσφρηση. Είπαμε τι κάνουμε με τη μύτη, τι μυρωδιές υπάρχουν, αν είναι όλες ευχάριστες ή υπάρχουν και δυσάρεστες, αναφερθήκαμε σε μερικές. Μυρίσαμε διάφορες μυρωδιές και τις χαρακτηρίσαμε όπως: ξύδι- άσχημη μυρωδιά, χαμομήλι- ωραία μυρωδιά κλπ. Ζωγραφίσαμε σε δύο χαρτάκια μία ωραία μυρωδιά και μια άσχημη και στο τέλος τις κολλήσαμε σε έναν πίνακα ομαδικό που τον αναλύσαμε στη συνέχεια.








Την Πέμπτη ασχοληθήκαμε με τη γεύση. Διαβάσαμε για τη γεύση και τη γλώσσα μας και αμέσως ξεκινήσαμε να δοκιμάζουμε γεύσεις και να τις χαρακτηρίζουμε σε γλυκό, αλμυρό, πικρό, ξινό. Γράψαμε σε καρτελάκια τις γεύσεις που δοκιμάσαμε και τι γεύση είχε π.χ. ζάχαρη- γλυκό. Στη συνέχεια, χωριστήκαμε σε 4 ομάδες, την αλμυρή, την πικρή, τη γλυκειά και τη ξινή και η κάθε ομάδα έπρεπε να βρει από περιοδικά εικόνες με την ανάλογη γεύση. Μετά, τα κολλήσαμε σε έναν πίνακα.









Τελευταία αφήσαμε την αφή. Ξεκινήσαμε με το τί είναι αφή, υφή, περιγράψαμε και είδαμε στο χώρο διάφορες υφές και τις περιεργαστήκαμε με την αφή μας. Στη συνέχεια, παίξαμε το παιχνίδι που κλείνουμε τα μάτια, πιάνουμε διάφορα αντικείμενα και τα περιγράφουμε, την υφή τους, το σχήμα τους , το μέγεθος του. Μετά, φτιάξαμε έναν πίνακα αφής όπου κολλήσαμε διάφορα είδη χαρτονιού, τα οποία πρώτα τα πιάσαμε με την αφή μας και τα χαρακτηρίσαμε σε λείο, τραχύ, σκληρό, μαλακό, απαλό. Από κάτ από κάθε χαρτί γράψαμε τον χαρακτηρισμό.







Στο τέλος, ολοκληρώνοντας τις 5 αισθήσεις κάναμε ένα φύλλο εργασίας όπου ζωγραφίσαμε για κάθε αίσθηση κάτι.







Σάββατο, 25 Ιανουαρίου 2014

Το 2ο Βραβειάκι μας!!

Ευχαριστούμε την συνάδελφο Νατάσα Μπατζάκα και το ιστολόγιο της Χαρούμενα παιδάκια στο Νηπιαγωγείο Αμαξάδων για το βραβειάκι που μας πρόσφερε!


Εμείς με τη σειρά μας να το προσφέρουμε σε ένα πραγματικά αξιαγάπητο ιστολόγιο που αφορά τις κατασκευές και το επιμελείται με αγάπη η Χαρά- Γωγώ Στρατηγοπούλου.

JOY & JO

Πέμπτη, 23 Ιανουαρίου 2014

Γνωρίζω το σώμα μου- Μέρος Β'

Το σώμα μου είναι ένα μεγάλο θέμα για να το δουλέψεις και μπορείς να αφιερώσεις όσο χρόνο θέλεις και όσο κρατάει το ενδιαφέρον των παιδιών. Φέτος δεν αφιερώσαμε πολύ χρόνο στο σώμα αλλά κατά τη γνώμη μου κάναμε τα βασικά. Αφού ασχοληθήκαμε με το εξωτερικό μέρος του σώματος όπως τα μέρη του και το δέρμα (Μέρος Α'),μιλήσαμε για το εσωτερικό, το σκελετό μας! Διαβάσαμε το αντίστοιχο κεφάλαιο από το βιβλίο "Ανακαλύπτουμε το σώμα μας"και από το βιβλίο "Πως είμαστε φτιαγμένοι" και γνωρίσαμε τα διάφορα οστά μας.Τα πιάσαμε όσα μπορούσαμε και τα ονοματίσαμε (π.χ. κρανίο, θώρακας κλπ.). Στη σύνεχεια είπαμε τι είναι ακτινογραφία και αποφασίσαμε να κάνουμε  μια ακτινογραφία του χεριού μας με ζυμαρικά.




Στη συνέχεια μιλήσαμε για τα εσωτερικά όργανα που προστατευονται από τα οστά μας όπως την καρδιά, τους πνεύμονες, το συκώτι, τα έντερα και το στομάχι. Διαβάσαμε από τα βιβλία τα αντίστοιχα κεφάλαια και μετά σ'ένα φύλλο εργασίας χρωματίσαμε αυτά τα όργανα. Ακόμη, διαβάσαμε μια ιστορία για τον κάρδιο και τον πνεύμονα που δεν μπορούσαν να αναπνέυσουν καλά από τον καπνό και κάναμε μια συζήτηση για το τσιγάρο και πόσο βλαβερό είναι.




 Την επόμενη μέρα ασχοληθήκαμε με την λειτουργία της καρδιάς και των πνευμόνων, τις φλέβες και τις αρτηρίες. Αφου διαβάσαμε τα βιβλία μας, προχωρήσαμε στη βιωματική μάθηση. Κάναμε το περίγραμμα ενός παιδιού σε χαρτί του μέτρου, βάλαμε για καρδιά ένα μπαλονάκι και για φλέβες και αρτηρίες μπλέ και κόκκινο γροφρέ. Επίσης, κάναμε και ατομική εργασία με τις φλέβες και τις αρτηρίες, χρωματίζοντας τες σε ένα χέρι.




Το θέμα ολοκληρώθηκε με τη δημιουργία μιας γωνιάς! Κάναμε τη Γωνιά Υγείας όπου έχει ένα ιατρείο και φαρμακείο αλλά και το γραφείο του γιατρού όπου γράφει τις συνταγές και την ασθένεια. Φυσικά φτιάξαμε και βιβλιάρια υγείας. Έχω να πω ότι τα παιδιά απολαμβάνουν πολύ να παίζουν σ'αυτή τη γωνιά.





Συνεχίσαμε με τις 5 αισθήσεις , τις οποίες δουλεύουμε αυτή τη βδομάδα και σύντομα θα αναρτήσω τις δραστηριότητες που κάνουμε.


Κυριακή, 19 Ιανουαρίου 2014

Γνωρίζω το σώμα μου- Μέρος Α'

Πέρασαν οι γιορτές και ξαναμπήκαμε στους ρυθμούς μας! Έχοντας καιρό να ασχοληθούμε με κάποιο θέμα ήρθε η ώρα να μάθουμε πολλά πράγματα μέσα από ένα θέμα που αρέσει στα παιδιά : το σώμα μου! Αρχικά, εισαχθήκαμε στο θέμα με ένα βιβλίο με τίτλο " Ανακαλύπτω το σώμα μου". Αφού διαβάσαμε κάποιες πληροφορίες για το σώμα είπαμε να τις δούμε στην πράξη. Ένα παιδί ξάπλωσε σε χαρτί του μέτρου και ζωγραφίσαμε το περιγραμμά του. Στη συνέχεια, ζωγραφίσαμε τα χαρακτηριστικά του και στο τέλος γράψαμε όλα τα μέρη του σώματος. Με περηφάνεια θέλω να σας πω ότι τα περισσότερα παιδιά δεν αντεγράψαν τις λέξεις αλλά έλεγα εγώ τα γράμματα και τα έγραφαν.





Εκτός από την ομαδική εργασία κάναμε και ατομικά φύλλα εργασίας όπου γράψαμε τα μέλη του σώματος.






Μετά το διάλειμμα, παίξαμε ένα θεατρικό παιχνίδι που λέγεται "Τι κοιτάζεις αλεπού;". Εκτύπωσα από το διαδίκτυο μία μάσκα αλεπούς,της έβαλα μια κορδέλα και ξεκίνησε το παιχνίδι! Ένα παιδί φορούσε την μάσκα και πήγαινε και κοιτούσε ένα μέρος του σώματος ένος παιδιού, το παιδί ρωτούσε "Τι κοιτάζεις αλεπού;" και η αλεπού απαντούσε π.χ. "Τα πόδια σου, τι κάνεις με τα πόδια σου;" και το παιδί έπρεπε να απαντήσει τι κάνει με αυτό το μέλος του σώματος.



Την επόμενη μέρα, για να θυμηθούμε τα μέρη του σώματος που μάθαμε κάναμε όλοι μαζί το παζλ με το σώμα μου.



Μετά ήρθε η ώρα και για χειροτεχνία! Κόψαμε λοιπόν κεφάλι και όλα τα μέρη του προσώπου και τα κολλήσαμε σε ένα κάνσον, τα χρωματίσαμε κάναμε μαλλιά και όποιος ήθελε ζωγράφιζε και σώμα και τα αποτελέσματα ήταν έργα τέχνης!!


Ακόμη, κάναμε φύλλα εργασίας με τα μερη του σώματος και τα αρχικά γράμματα τους αλλά και αντιστοίχιση με τις λέξεις.



Στο τέλος της μέρας χορέψαμε το τραγούδι βόλτα στο σώμα (κεφάλι-ώμοι-γόνατα και πόδια) και το χόκυ πόκυ. Επίσης, παίξαμε και το παιχνίδι : " γλύπτης και άγαλμα", όπου το ένα παιδί είναι ο γλύπτης και το άλλο παιδί είναι μία μπάλα που το πλάθει ο γλύπτης και το κάνει άγαλμα.