Κυριακή, 9 Νοεμβρίου 2014

Διατροφή

Ξεκινήσαμε τον Νοέμβριο με ένα καινούριο θέμα που προέκυψε από τα ίδια τα παιδιά. Προσπαθήσα λοιπόν να ανακαλύψω τι θα ήθελα να μάθουν τα παιδιά, οι ιδέες δεν ήταν πολλές ήταν μόνο τρεις: βιβλία, αν πρέπει να τρώμε γλυκά, εκλογές (λόγω των εκλογών που είχαμε οι εκπαιδευτικοί εκείνη την εβδομάδα). Μετά από ψηφοφορία αποφασίσαμε να μιλήσουμε για το αν πρέπει να τρώμε γλυκά, τι πρέπει να τρώμε και γενικά διατροφή. Κάναμε ένα ιστόγραμμα για το πως μπορούμε να μάθουμε για τη διατροφή και ξεκινήσαμε. Αρχικά, ξεχυθήκαμε στις βιβλιοθήκες του σχολείου και αφού δεν βρήκαμε και πολύ υλικό, η επόμενη λύση μας ήταν το διαδίκτυο. Πήγαμε στη γωνιά του υπολογιστή και αναζητήσαμε τη λέξη "διατροφή", οι εικόνες ήταν άπειρες, αφού είδαμε μερικές και τις σχολιάσαμε, τους πρότεινα να κάνουν μία αναζήτηση και στο σπίτι τους με τους γονείς του και ότι υλικό είχαν σχετικό να μας το έφερναν να το συζητούσαμε την επόμενη μέρα. Έτσι και έγινε, αφού πήρανε όλοι το χαρτάκι  "Μην ξεχάσω...", την επόμενη μέρα έφεραν μπόλικο υλικό. Τα παιδιά έφεραν παραμύθια, συνταγές, εικόνες από περιοδικά, φυλλάδια από μάρκετ, διατροφή από την ποδοσφαιρική ομάδα τους, περιοδικό για τη διατροφή, μέχρι και ένα κοριτσάκι έφτιαξε κολάζ με τις τροφές μαζί με τη μαμά του και το έφεραν.




 Δείξαμε τι έφερε ο καθένας και ξεκινήσαμε μέ ένα παραμύθι που έφερε η Χρυσαλία : "Ο Λαίμαργος Βασιλιάς". Αφού το σχολιάσαμε, μιλήσαμε για τις ομάδες τροφίμων : τα φρούτα και τα λαχανικά, τα γαλακτομικά και τα κρεατικά, οι υδατάνθρακες και τα λίπη και τα γλυκά όπως φαίνονταν και στην πυραμίδα που μας έφερε ο Χρήστος. Αφού είπαμε τι τροφές περιλαμβάνει κάθε ομάδα, χωριστήκαμε σε τέσσερις ομάδες : την πράσινη (φρούτα και λαχανικά), την άσπρη (γαλακτομικά και κρεατικά), την κίτρινη (υδατάνθρακες) και την ροζ (λίπη και γλυκά). Η κάθε ομάδα έπρεπε να βρει από τα φυλλάδια του μάρκετ τα τρόφιμα της ομάδας του, να τα κόψει και να τα κολλήσει στο ίδιο χρώμα χαρτονάκι.












Ακόμη, ακούσαμε το παραμυθοτράγουδο "Το καρότο και η αγκινάρα" που αρέσει πολύ στα παιδιά από τον αγαπημένο Γιάννη Ζουγανέλη  με την κόρη του όταν ήταν μικρή, την Ελεονώρα Ζουγανελη.



Την άλλη μέρα , διαβάσαμε μια πολύ ωραία ιστορία που μας έφερε ο Χάρης που την βρήκε η μαμά του στο διαδίκτυο και λέγεται "Ο Μαρουλένιος  και η καρδούλα του", το οποίο γράφτηκε για την παγκόσμια ημέρα κατά της παιδικής παχυσαρκίας και μπορείτε να το βρείτε εδώ www.pappanna.wordpress.com . Από εκεί πήραμε αφορμή και μιλήσαμε για τις "υγιεινές" και "ανθυγιεινές" τροφές. Και αφού καταλάβαμε και από το παραμύθι ποιες τροφές μας δίνουν δύναμη και κάνουν καλό στην υγεία μας και στην καρδιά μας και ποιές μας κάνουν κακό, χωριστήκαμε πάλι σε δύο ομάδες τους υγιεινούς και τους ανθυγιεινούς. Η κάθε ομάδα σε ένα χαρτόνι έπρεπε να συγκεντρώσει τις σωστές τροφές, κάποια παιδιά ήθελαν να κόψουν από τα φυλλάδια και κάποια να ζωγραφίσουν τις τροφές και έτσι έγινε.








 Την άλλη μέρα διαβάσαμε το παραμύθι που μας έφερε ο Δημήτρης "Η κοτούλα η Αργυρώ" και μιλήσαμε ξανά για το τι πρέπει να τρώμε και τι όχι και είδαμε την πυραμίδα της διατροφής και τις μερίδες από κάθε ομάδα τροφίμων που πρέπει να καταναλώνουμε την ημέρα.




Στη συνέχεια, είπαμε ποιές τροφές τρώμε από αυτές στην καθημερινότητα μας και είπαμε ποιό είναι το αγαπημένο μας φαγητό, το οποίο το ζωγραφίσαμε με κηρομπογιές και αντιγράψαμε τη λέξη.







  Την επόμενη μέρα ξεφυλλίσαμε κάποια βιβλία που είχαμε βρει στη βιβλιοθήκη του σχολείου όπου το ένα μας έλεγε για το πως φτάνουν τα διάφορα τρόφιμα στο τραπέζι μας, από που ξεκινάν (π.χ. από σποράκι γίνεται η μηλιά και το μήλο, η διαδικασία του ψωμίου , όπως και ποιά είναι τα φρούτα κάθε εποχής και πως κάποια λαχανικά και φρούτα προέρχονται και από άλλες χώρες (π.χ. ανανάς). Στη συνέχεια, σ' ένα άλλο βιβλίο είδαμε πως τρώνε σε άλλους πολιτισμούς π.χ. στην Ιαπωνία κάθονται σε μαξιλάρια σε χαμηλό τραπεζάκι και τρώνε με ξυλάκια, στην Αραβία κάθονται σε χαλιά κ.ά.

Μετά, σαν αξιολόγηση για να δω αν όντως έχουν καταλάβει τις ομάδες τροφίμων, πήρα τέσσερα στεφάνια και ζήτησα από τα παιδιά να παίρνουν 2-3 προϊόντα από το "μαγαζάκι" μας και να τα βάζουν στη σωστή ομάδα. Τα παδιά είχαν όντως κατανοήσει τις ομάδες τροφίμων και τα προϊόντα που ανήκουν σ' αυτές.








 Ακόμη, ακούσαμε τραγούδια σχετικά με τη διατροφή. Όπως το "Τόσο λάθος διατροφή" από τη χορωδία Τυπάλδου αλλά και από το cd  "Τραγουδάκια γάλακτος" τα τραγούδια "Αβοκάντο", " Ζεστό μπισκότο" και " Καραμέλα" .







Στο τέλος της ημέρας, συνεχίσαμε με ένα παραμύθι που είναι μεγάλο και μάλλον θα το διαβάζουμε σε δόσεις αλλά είναι πολύ ωραίο και είναι "Ο Αγησίλαγος" του Δημήτρη Μπασλάμ.




Δυστυχώς το cd μου δεν το παίζει τον " Αγησίλαγο" με την υπέροχη αφήγηση του Αντώνη Καφετζόπουλου και τις υπέροχες μουσικές του Μπασλάμ οπότε τα παιδιά αρκούνται στην δική μου αφήγηση... για όποιον θέλει όμως να ακούσει το παραμύθι μπορεί να το ακούσει παρακάτω.




Αααα μην ξεχάσω...από τις συνταγές που μας έφεραν τα παιδιά από διάφορα περιοδικά, αφού τις συζητήσαμε και είπαμε από τι υλικά αποτελούνται και αν είναι υγιεινά, αποφασίσαμε να τις κολλήσουμε έξω από την πόρτα για να τις δουν οι μαμαδες και να τις παροτρύνουμε να τις φτιάξουν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου