Παρασκευή, 11 Οκτωβρίου 2013

Και ξαφνικά.... Βαν Γκογκ...Ντα Βίντσι... Πικάσο!!

Όπως είχα αναρτήσει την προηγούμενη εβδομάδα προσεγγίσαμε τα χρώματα μέσα από κάποιους πίνακες του Βαν Γκογκ. Ένα κοριτσάκι, η Έμυ, επηρεασμένη από τους πίνακες που γνωρίσαμε, μας έφερε ένα βιβλίο από το Μουσείο του Λούβρου, το οποίο είχε επισκεφθεί προσφάτως.
Το βιβλίο αυτό, αφού μας το παρουσίασε ,δείχνοντας τις εικόνες και περιγράφοντας αυτά που είχε δει από κοντά, μας πήγε σ'ένα άλλο θέμα από αυτό που είχα σκοπό να αρχίσω. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με το βιβλίο και με τα υπέροχα πράγματα που έδειχνε.Έτσι , ξεκινήσαμε μια συζήτηση για τα μουσεία, τι είναι το μουσείο, αν έχουμε πάει ποτέ σε κάποιο μουσείο, τι μουσεία υπάρχουν κλπ.
Από τις εμπειρίες των παιδιών κατάλαβα, ότι τα περισσότερα δεν είχαν επισκεφθεί ποτέ κάποιο μουσείο. Αμέσως, σκέφτηκα να πραγματοποιήσουμε μία σ' ένα μουσείο αλλά δεδομένου ότι είμαστε στο ξεκίνημα της χρονιάς και κάποια παιδιά δεν έχουν μπει ακόμη στη σειρά τους, θεώρησα καλό να το αφήσουμε για αργότερα. Όμως, η επόμενη σκέψη μου ήταν να κάνουμε μια εικονική περιήγηση σ' ένα μουσείο και έτσι κάναμε. Πήγαμε στον υπολογιστή μας και κάναμε μία εικονική περιήγηση που αλλού; στο Λούβρο φυσικά! Μπήκαμε στο διαδίκτυο στη διεύθυνση www.arrounder.com και επιλέξαμε να περιηγηθούμε στο Λούβρο μιας και μας άρεσε πολύ το βιβλίο που μας είχε φέρει η Έμυ.

Όπως βλέπετε το βιβλίο στο εξώφυλλο έχει τη Μόνα Λίζα του Ντα Βίντσι, την οποία περιγράψαμε και συζητήσαμε. Πολλά παιδιά είχαν ξαναδεί αυτό τον πίνακα ή γνώριζαν το όνομά του. Αποφασίσαμε λοιπόν , να πάρουμε το σκίτσο της Μόνα Λίζα και να της δώσουμε λίγο χρώμα γιατί φάνηκε στα παιδιά ότι ήταν λίγο σκούρα τα χρώματα.




Ακόμη, είπαμε ότι ο πίνακας της Μόνα Λίζα είναι μία προσωπογραφία και εξηγήσαμε τι είναι αυτό. Μπήκαμε στο διαδίκτυο και βρήκαμε και άλλες προσωπογραφίες  για να καταλάβουμε ακριβώς πως είναι μια προσωπογραφία. Εκτός όμως από την προσωπογραφία της Μόνα Λίζα στην τάξη είχαμε και την αυτοπροσωπογραφία του Βαν Γκόγκ, έτσι όπως ζωγράφισε τον εαυτό του μόνος του. Είπαμε να κάνουμε και εμείς το ίδιο και πήραμε τις φωτογραφίες μας ή κοιταζόμασταν στον καθρέφτη και ζωγραφίσαμε την προσωπογραφία μας με ξυλομπογιές.





'

Και μια που είχαμε πιάσει τους πίνακες ζωγραφικής και τα πρόσωπα , ασχοληθήκαμε με τα περίεργα πρόσωπα του Πικάσο . Είδαμε κάποιους πίνακες του Πικάσο σε μικρογραφίες με περίεργα πρόσωπα και τα σχολιάσαμε. Τι περίεργο έχουν αυτά τα πρόσωπα , γιατί τα έκανε έτσι τι μας θυμίζουν κλπ. Και μετά από αυτό κάναμε και εμείς φυσικά "περίεργα πρόσωπα"! Όχι, όχι δεν ζωγραφίσαμε πάλι, αυτή τη φορά είπαμε να κάνουμε κολάζ. Πήραμε περιοδικά και διαλέγαμε ένα μέγαλο μάτι , ένα μικρό , μία περίεργη μύτη και κάπως έτσι συνθέταμε ένα περίεργο πρόσωπο. Να και τα αποτελέσματα...




 Τέλος , κλείσαμε τη μέρα μας αλλά και τη βδομάδα κάνοντας περίεργα πρόσωπα με την πλαστελίνη!





Να σημειώσω ότι οι δραστηριότητες έγιναν στη διάρκεια όλης της βδομάδας και παράλληλα με άλλες δραστηριότητες γλώσσας και μαθηματικών που δεν ήταν σχετικές με το θέμα.

3 σχόλια:

  1. Μπράβο σας!! Τέλειες ζωγραφιές! Κάτι ανάλογο κάνουμε κι εμείς , αλλά στην Ε τάξη!!!χαχχα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. !!!!!!!!!!!! ΥΠΕΡΟΧΑ !!!!!!!!!!! Μπράβο!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή